Vragen over uw opbrengstenportal

Ik zie al een paar dagen geen opbrengst. Wat moet ik doen?

Wanneer u het vermoeden heeft dat er een storing is, dan kunt u rechts onderin (of helemaal onderin, wanneer u de app gebruikt)  bij Vragen, Storingen en Contact een melding maken. Wanneer u hier op klikt opent uw mailprogramma. U ziet dan een voorgeprogrammeerd bericht waar u zelf de openstaande velden kunt invullen. U kunt ons ook bellen op 088-3110333. Wij kijken dan graag met u mee.

Ik heb nu een paar maanden zonnepanelen. Hoe weet ik of ze op schema liggen qua opbrengst?

Dit is lastig te bepalen. De zonnepanelen wekken het hele jaar stroom op, maar in de winter heel weinig en in de zomer heel veel. Het ligt er dus maar net aan wanneer u kijkt. Het kan best zijn dat u na drie maanden kijkt en dat het dan lijkt alsof u flink achterloopt op schema, terwijl dit een paar maanden later weer helemaal bijgetrokken kan zijn. Wij geven / Uw woningcorporatie geeft een opbrengstgarantie per jaar. Uiteindelijk doet het er toe of u op jaarbasis heeft gekregen wat u beloofd is. Tot slot houden wij uw systeem ook in de gaten. Wanneer wij zien dat een systeem niet goed functioneert, dan komen wij zelf in actie.

Hieronder ziet u een voorbeeld van hoe de opbrengst over het jaar verdeeld wordt:

De opbregnst over het jaar is minder dan mij is beloofd. Wat moet ik doen?

De zonnepanelen moeten opbrengen wat u beloofd is. In veel gevallen heeft u zelfs een opbrengstgarantie. Daarom is het belangrijk om eens in de zoveel tijd te kijken of de zonnepanelen na een jaar ook opgebracht hebben wat u is beloofd. Is dit niet het geval? Dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier rechts onder of via de telefoon. Wij kijken dan of er een technisch mankement is of dat er iets anders aan de hand is. Bent u klant van Iederzon of Zongenoot? Dan komt u mogelijkerwijs in aanmerking voor een vergoeding voor de misgelopen stroom.

Ik ben klant bij Zongenoot of Iederzon. Waarom heb ik nu te maken met de Zoncorporatie?

De Zoncorporatie is het moederbedrijf van Iederzon en Zongenoot. Alle installaties, maar ook de monitoring, het onderhoud en de service zijn hier onder gebracht. U kunt gewoon contact opnemen met Iederzon of Zongenoot, maar als indien er iemand langs moet komen, dan zal dit een medewerker van De Zoncorporatie zijn. Het is dus ook hun monitoringsomgeving. Voor vragen over uw abonnement of andere vragen kunt u gewoon contact opnemen via de bekende contactgegevens.

Is er ook een app die ik kan downloaden?

Voor het monitoringsplatform maken wij gebruik van de dienst Klipfolio. Hiervan kunt u ook een app downloaden via de App Store van Apple en de Play Store van Google. U logt vervolgens in met de gegevens die wij u per mai verstrekt hebben. Wel zo makkelijk!

Staat uw vraag er niet tussen?

Wij snappen dat u wellicht vragen heeft. U kunt ons op werkdagen bellen tussen 09:00 en 20:30 uur (op vrijdag tot 17:30 uur) op 088-3110333 of mailen op klantenservice@dezoncorporatie.nl. Onze medewerkers helpen u graag verder!